Saturday, December 30, 2006

یک نفر گفت که می آیم
وقفس های قناریها را
می برم یک جایی
که پر از عطر شقایق باشد
شایدم نه تبری بردارم
*****
بامدادان که نسیم
از تن لخت شقایق برخاست
تکه های قفسی گوشه باغ
با پر زرد قناری آمیخت
وکلاغی خندید

پ. ن ...صدام اعدام شد و من یاد نفرین های مادر آرش افتادم و مهدکودک صبا اما وقتی خواستم به مادر آرش تبریک بگویم بغضی گلویم را فشرد .بازهم ما مردمان این طرف دنیا بازی خوردیم .از جسد بی جان حتی قاتل عشق های کودکی ام دلم می گیرد.چرا خشونت ما را دچار تلذذ می کند؟!!دلم برای ابهت پوتین های سردار قادسیه سوخت. چه ناباورانه تاریخ دور می خورد . روزی دربار عباسیان و مغولان و خواجه نصیر شیعه و حکم قتل خلیفه در نمد پیچیده و امروز صدام و امریکا و پای کوبی شیعیان سرزمین بغ....بغداد
پ.ن...حماس از اعدام صدام اظهار تاسف کرد ....کارگران سرزمین من ایران ماههاست بی حقوق سر می کنند و کارمندان دولت حماس از پول نفت کودکان سرزمین من برای مرگ صدام اعلامیه ترحیم چاپ می کنند
پ.ن...شیوا را بخوانید .. شب اول قبر جمال خان را خوب وصف کرده این همسفر
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

26 Comments:

Anonymous Anonymous said...

....
.......
....
چه غم انگیز...

1:21 AM  
Anonymous Anonymous said...

گذاشتمت خانمي!

2:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

سلاخی زار می گریست
به قناری کوچکی دلباخته بود

بیشتر بنویس....آفرین به این قریحه ات؛
و چه دوستان جالبی داری؛
کارت رو ادامه بده....بنویس
اگه می بینی چیزی خوب پیش نمی رود؛ نگران نباش ؛ به خاطر آن است که هنوز به پایان آن نرسیده ایم؛

شاد باشی

2:42 AM  
Anonymous Anonymous said...

سلام پروانه جان.
حتما می دونی که صدام اعدام شد.جدا از اینکه معتقدیم آیا ما حق گرفتن جان انسانی را داریم یا نه یک سوال دارم :حست وقتی خبر رو شنیدی چی بود؟
ببخش که به نوشته ات بی ربط بود حرفم.

4:08 AM  
Anonymous Anonymous said...

من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم
لطف‌ها می‌کنی ... 1
هر موقع بخوای در دسترسم

4:51 AM  
Anonymous Anonymous said...

ممنون پروانه ی خوب! ممنون که مرا می فهمی. زنده باشی

1:54 PM  
Anonymous Anonymous said...

پروانه عزيز
تبر؟ هميشه هست و در دستان هر كداممان هم پيدايش مي شود گاهي
به روزم در باب اعدام صدام.

2:38 PM  
Blogger علی کلائی said...

درود بر تو . ابهت سردار قادسیه هم به پایان خود رسید . اما کاش این مخزن الاسرار جنایت و وحشت جلادان امریکایی و انگلیسی نمیمرد . آنهم با حکمی غیر انسانی . کاش میماند و با غیظش به مصداق عدو شود سبب خیر دست امپریالیستها را رو میکرد
کاش
یا حق

4:11 AM  
Anonymous Anonymous said...

www.afghari.ir

12:59 PM  
Anonymous Anonymous said...

maa iranian kheyli bimar hastim!
in hame khanevadeye shahid!
in hame shimiyai!
in hame kord ha koshte shodand!
ma hata baraye madar pedare khodeman ham arzesh ghael nistim!
shabhaye bombaran yadetan rafte!
kam mande baraye sadam azadari konim!
shomaha kojaye karid iranian?!?!
doshmane shoma zendegiyetan ra ham be bad dahad shoma dastash ra miboosid!??
maloom ast har kas be ma beresad az ma va mamlekateman soo estefade mikonad!
ma tanha melate doshman parvar i hastim ke deleman baraye diktator ham misoozad!

dast marizad hamvatan! delat baraye sadam misoozad !
dast marizad ham vatan!

2:42 PM  
Anonymous Anonymous said...

pas liyaghate ma hamin badbakhti hast ke sareman mi avarand va avarde and!
ma doshman doostim!

2:43 PM  
Anonymous Anonymous said...

حتما دلتان می خواست برای صدام نازنینتان، شربت آلبالو می آوردند و کمی سم در آن می ریختند تا جناب صدام عزیزتان، طعم تلخ زهر را نفهمد و بعد با تشریفات و احترامات فراوان و در جام نفره ای شربت را به جناب صدام تعارف می کردند تا محترمانه و با حقوق بشر کامل به ان دنیا تشریف ببرد؟؟!!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!؟
امری دیگری نیست؟!؟!
می خواهید خانواده های شیمیایی و جنگی هم بیایند گل سر قبر جناب صدام نازنینتان بریزند؟!؟!
کجای کارید؟!!وب سايت
ما ایرانیان قطعا بیمار و دشمن پرست هستیم!
به کسی و کسانی مهر می ورزیم که لیاقتش را ندارند
با کسانی دشمنیم که حقشان را ادا نکرده ایم!
با ایرانی و هم وطن دشمنیم حالا به دست بوسی یک عرب دیکتاتور که به ما ستم کرده می رویم و برای حقوق بشرش زار می زنیم!
vaghean asabani am kardid!!!!!

2:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

بيا


http://end2006.blogfa.com/post-76.aspx

حال كن خواهرم

4:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

منتظر بودم که بنویسی برای صدام. خواندم حالا. زنده باشی با قلمت که معجزه است

6:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

فرشته جان

من فراموش نکرده ام روزهای جنگ را . خون را و باروت و شیمیایی را اما خواهر جان اعدام این کریه جانی چه دردی از حنجره همیشه خفه اکبر و احمد و...کم می کند . من با اعدام مخالفم و از هلهله ای که به راه افتاد تا جنابات صدام فقط در یک پرونده مختصر فراموش شود اعتراض دارم . مرگ صدام درد آور بود نه از آن جهت که جنایات او فراموش شود مرگ صدام سقوط یک دیکتاتور بود و من همیشه دلم برای کسی که از عرش دروغین به فرش واقعی پرتاب می شود می سوزد.
فرشته جان
دلم سوخت که ناگهان آن کریه جانی دید هیچ نبوده .دلم برای صدام نسوخت ..این ها با هم فرق می کند

9:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

هيچ اطميناني به اعدام صدام نداشته باشيد؟ جاي شك بسيار است.

10:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

سلام پروانه جان به کمکت احتیاج دارم
به این وبلاگ سر بزن
http://bambeman.blogfa.com/

4:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

پروانه جان بادرودی گرم
شعرت بسیار زیباست نازنین بویژه قسمت دوم......... درقسمت اول من بااین یک نفرمجهول درتمام درازای زندگی ام مشکل داشته ام!! می دانی چرا؟؟؟ چون جای خالیست وهرکس می تواند دراین جا کسی را جاگذاری کند!!
بهرروی ببخشید هم انتقاد پذیر وهم منتقدم
درباره حلق آویزشدن آن جنایتکار قرون شاید دلیل خرسند وشادمان نشدن ما بدورازخشونت بودنمان باشد خوی طبیعی است ماایرانی هستیم ومنش باستانی ما شادمانی برمرگ دیگران را تجویزنمی کند... بهرروی وام یک ملیارد دلاری شاید پول خون صدام باشد
چه کسی میداند درپشت پرده چیست؟
برای تو نازنین آگاه وتلاشگربهترین آرزوهارادارم..ارادتمند ودوستدار همه تلاشگران راه آزادی میهن... سهیک
wellcom to sahik house

1:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

پروانه عزيز باز هم به روزم

2:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

سلام پروانه خانم
من از بلاگ مریم خداخونه اومدم اینجا
دو سه کلمه می خواستم بگم:
خوبه که انسان تا در مورد چیزی کاملا اطلاع نداره اظهار نظر نکنه....و وقتی هم که نظرش رو ابراز می کنه کامل باشه نه ناقص.
اصلا انصافا بیا به من بگو بیانیه حماس رو خوندی یا نه؟
احتمالا فقط تو اخبار شنیدی اش....خواستی تا متن عربی اش رو برات بیارم و ترجمه اش کنم اگه عربی بلد نیستی......
دیشب پریشب الجزیره و دارو دسته های مصر و عربستان و لیبی و بعضی از این شیخهای خلیج ِ(البته فارس) مدام قسمتهایی رو نشون می دادن که عربها ماتم گرفتن....در حالیکه خیلی از اعراب خوشحال هستن......و علت این کارشونم اینه که می خوان از اون تکریتی عفلقی ، بت بسازن...
و البته اظهار تاسف حماس(که البته فقط یه قسمت از بیانیه بود) بخاطر اینه که اکثر اسراییلیها خوشحالی از خودشون بروز دادن.....و یه جنبه اینکه حماس تاسف خورده بخاطر اینه که با ابناء پولس و هرتزل و .....همراهی نکرده باشه.
البته بحث مفصله که بمونه......و اینکه صدام رو سردار قادسیه اسم بردی از اون حرفا بود دیگه.......
آخه صدام می خواست یه هفته ای رژیم آخوندی رو سرنگون کنه .....وقتی سرش به سنگ خورد مثل خر تو گل فرو رفت و نمی دونست چیکار بکنه....دیگه سرداری اش چه معنی می ده؟

و یه جا دیگه گفتی: حقوق کارگران سرزمین من....
آخه چرا حرفی می زنی که بهت اشکال کنن؟
اگه زحمت بکشی و کمی تلکسای خبری رو بخونی تو بدترین حالتها هم ، کسانی که حقوقشون داده نشده یا تاخیر شده کمتر از 5 درصد هستن....حالا شما میای کلی می نویسی که اگه کسی ندونه فکر می کنه احمدی نژاد هم چند ماهه حقوق نگرفته.!!

و اینکه نوشتی پول ما رو حماس می خوره، مگه قراره پول مستقیم بره تو دهن ما.....
اگه ما همین پولا رو به حسن نصرلله و مشعل و.....نمی دادیم معلوم نبود من الان می تونستم برات بنویسم.
مطمئن باش اگه کمک ایران به اونا نبود اسراییل اونا رو یه لقمه چپ می کرد و بعد دندونش رو برای من و تو تیز می کرد............الان بجای اینکه ما تلویزیون ایران رو تماشا کنیم باید صدای نکره!!! بریتینی-که میگن دیوونه شده- و لوپز و مدونا و .......گوش می دادیم و دعا به جون حاج موسی قصاب(=موشه کاتساو ،رییس جمهور اسراییل و اهود المرت) می کردیم.

بگذریم
بیشتر از این دردسرت ندم
خودمم خسته شدم...
فقط دیدت رو عوض کن....انسان باید رئالیست باشه....نه اینکه با تعصب و از روی غرض به اتفاقات ما تحت السماء نگا کنه.............. بزمى دگر بياراى در عرصه‏ى خيالت

روزگار خوش

3:56 PM  
Anonymous Anonymous said...

بیدل عزیز





در مورد بیانیه حماس و شادی اسرائیلی ها حرف بسیار است و خوشبختانه عربی را هم به لهجه لبنانی می توانم حرف بزنم و بفهمم و هم الجزیره را صد در صد می فهمم و می توانم با گوش دادن به اخبار این مردمان اوج نفرتم به آنان تصاعدی برود بالا . حالا به من برچسب نژادپرست هم بزنید می پذیرم . من با این قوم زندگی کردم و می دانم که جز عرب هیچ بشری را حتی مسلمان هم نمی دانند
در مورد حقوق کارگران ایرانی خیلی متاسفم که تحصن های هر چند وقته آنهابرای تعویق حقوقشان راندیده ای . به فرض هم پنح درصد کارگران ایرانی بی حقوقند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

11:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hello miss parvana!!!
Xenocrates:
"I have often repented speaking
but never of holding my tongue"

ما اردنا الجدال یا سیده
کتبنا بان نقول کیف تصح الکتابه(علی زعمنا)
و لکن ناقشت فی الفاظی و ما هکذا الظن بک.
فکما قال به الکزنوکرات، السکوت لا یورث الندامه و النطق علی خلافه.
فجففت قلمی و .....همین دیگه

نمی دونم من کجا از حقوق ندادن به عمله دولت تعریف کرده بودم که برخم کشیدی.
من گفتم انسان نباید مغرضانه تحلیل ! بکنه.
و اینکه از عرب بدت میاد ربطی به من نداره
هر کسی بر طینت خود می تند...
(بزار در واقع آنتی سیمیتیست باشی...هر چند که یهود جوری مردم دنیا رو فریب داده که سامی رو با یهود یکی میگرن....اگه نه آنتی سیمیتیست یعنی مخالف نژاد سامی.....و سامی هم یهود رو شامل می شه و هم عرب رو....)
بگذریم
بقول شما حرف بسیار است
ولی ....

ایام بکام جناب عالی خوش

6:24 AM  
Anonymous Anonymous said...

بیدل العزیز

انا ما بدی احکی حول الإسرایئل و العرب ....بد ی أقول حب الوطن من الایمان
شوف قدامک و الایرانین اللی بیعیشوا فی الفقر ...شوف قدامک شوف

خلی بالک

بروانا

7:27 AM  
Anonymous Anonymous said...

سلام پروانه جان
مدتی بود از شما بی خبر بودم
متاسفانه وقتی آمدم که باید از صدام بخوانم .
چه می توان گفت به این بازی کثیف روزگار که همواره انسانهای عادی و بی پناه قربانیان آن هستند .

11:02 AM  
Anonymous Anonymous said...

غمت در نهانخــانـــه دل نشینـــــد
به نـازی که لیلی به محمـــل نشیند
بدنبــــال محمــل چنان زار گریـــــم
که از گریــــه ام ناقه در گـــل نشیند
مرنجان دلم را که این مرغ وحشی
ز بامی که برخواست مشکل نشیند
بنــــازم به بـــــزم محبت که آنجـــا
گدایی بــه شاهی مقابــــل نشیند
خلد گر به پــا خاری آسان برآیـــــد
چه سازم به خـاری که بر دل نشیند

2:01 PM  
Anonymous Anonymous said...

خلت بالي يا بروانا العزيزه
و لکن: بر همان عهد که بستيم برآنيم هنوز

و قال :
Truly great madness cannot
be achieved Without significant intelligence
و قال ايضا:
نکبتني يا شوق نکبت حزيران
غصبتني غصب اليهود لفلسطين

فلايرد علينا ما يرد...
________
و يا ليتني فهمت انت معني حب الوطن صحيحا
و کيفيه صيرورته ايمانا
و ما ارضي بتعب الکفره و فقرهم فضلا عن ابنا بلاد ايران العزيزه.
علي قول بعض العرب اللتي نخالطهم: نگذر

في امان الله

و بالاخير ان استطعت تکتبين لي بالفصحي
شکرا

2:07 PM  

Post a Comment

<< Home