Sunday, January 14, 2007

دوباره می خواهم راهی شوم ، نگو که بمانم ، نگو که راه پر خطر است ، نگو که پنجره ها رو به تهی تاریکی باز می شوند ، یکجا نشین نیستم کهن شراب من ! نگو که هنوز راهی برای دغدغه های بی پاسخمان مانده . می آیی کوله ام را خالی می کنی، دنبال عکس اولین لبخندمان .کوله ام را از خاطره پر نمی کنم هم قبیله که کوچ روان دل نمی بندند به هیچ تصویر گم شده ای …لبخند ها که مرد نیامدی تا دفنشان کنی زیر شیارهای اندوه که روی پیشانی ام زه کشی می کردند. حالا می خوانی سطری بر سطری از عاشقی که چه بشود نازنین؟ تو یکجا نشین شدی و من هنوز دل دل می کنم برای دیدار یک قبیله دیگر .تو یکجا نشین شدی و من هنوز بوی کنده های نیم سوخته در راه مانده را دوست دارم …یادت می آید آنروز که در کشاکش بی نور شب ، در دامنه های رسوایی عشق پایمان لغزید. الغریق یتشبث بکل الحشیش . تو ماندی و من تا ته دره غلطان غلطان فریادت زدم ..ماندی به برکت یکی از همان خاشاک ها ومن تا دماوند نگاهت، فریادت زدم و نشنیدی . مرا هنر دست یازی به خاشاک نبود که سالها بر درخت تنومند ایمان تو تکیه داده بودم .گنگی صدایی اما در شیپور جنگ می نواخت بی آنکه بداند کوچ نشینان را جنگ بر سر زمین ها ی سرما زده نیست
حالا نشسته ایم روبروی هم و تو برایم شعر می خوانی و من باید بروم ، باید از حصار های شب عبور کنم تا جایی دیگر ، شهری دیگر ، مردمانی دیگر و ترانه ای دیگر که من از بهانه سقفی بر سر برای بوسه ای بیزارم …من با پیاله ای شیر مست می کنم کنار آتش چوپانی و بوی هیمه می دهد تنم وقتی به پیشوازکسی می روم . من با داغی خورشید سرخ می کنم گونه هایم را برای معشوق و از سیبی تا صبح برایش رویا می سازم . من کابوس جنگ را روی پشت بام خانه های مردم شهرت می بینم و از سیاست های امریکایی که قاتق هر لقمه مان شده فرار می کنم . کوله ام خالی است از تصویر تو و خاطره هامان که خیال را با خود خواهم برد به جای هر چه به قالب در می آورد تو را و دوست داشتن را .مرا جدی نگیر دوباره که شنگی سفر شوخم کرده در در بدری این شهر کبره بسته …..تا بهار بیاید مهمان می مانم اینجا که سرما سخت سوزان است …مرا جدی نگیر… رفتنی ام کهن شراب هزار ساله من .ساربان هنوز بانگ نزده اما
پی نوشت: نازنین تبرئه شد ... دیشب وقتی این خبر را دریافت کردم یاد چشم های دو دو زن پروین خواهر نازنین افتادم که می پرسید خواهرم کشته می شود؟
یاد بغض های مادر نازنین افتادم که می پرسید مادر جان آخرش چه می شود ؟ اعدامش می کنند؟بگو نه
و اینک فارغ از همه جنجال ها می گویم کاش قانون اعدام ملغی شود
به تمام کسانی که در راستای این پرونده زحمت کشیدند خسته نباشید می گویم
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin

16 Comments:

Anonymous Anonymous said...

شجاعانه، گردنه هایی را که به تو واگذاشته ام محافظت کن؛
هرگز آنها را از دست مده؛
تو وظیفه داری در میدان نبرد قهرمانانه بمانی؛
و می توانی؛
ای دوست،خطر را دوست بدار؛
این مشکل ترین کدام است؟
کدامین راه را در پیش خواهی گرفت؟
پر شیب ترین و ناهموارترین سر بالایی را؟
این همان راهی است که ما رفتیم؛
شما هم بیایید
Hold courageously the passes which I entrusted to you: do not betray them. You are in duty bound, and you may act heroically by remaining at your own battle station.
Love danger.What is most difficult?
Which road should you take?
The most caggy ascent?
It is the one We also take:
Follow us..

4:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

خاشاک ها را می شناسم //خاطره ها را دیدم // از دره ای که پیش پایتان بود متاسفم// شجاعت این روزهایت را ستایش می کنم

5:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

ساربان در درون تو بانگ خواهد زد... خواهي شنيد اگر صافي باشي ...
عالي بود . . مثل هميشه و البت باورم نمي شه تو اين ها را نوشتي ... جسارت نباشه اما!!!
من بي اجازه لينكت داده بودم

5:25 AM  
Anonymous Anonymous said...

ba dorood be farzandane Iran zamin.
mesl hamishe ziba neveshti.hamishe sabz bashi. bedrood.

7:39 AM  
Anonymous Anonymous said...

az zamani ke maryam mirza enja ra peyda karde bood linkat dade bodam va mikhandamat! dishab amade bodi dar khabam . barayam dast tekan dadi ba haman cheshmhaye roshanat, mikhahi rahi shavi ? man ra shenakhti ?

7:54 AM  
Anonymous Anonymous said...

bedoneemzaa.blogsky.com

8:03 AM  
Anonymous Anonymous said...

نوشته هات عالیه. بچه رفاهیا دارن یکی یکی رو میکنن.خسته نباشن گازوری و بوستان و نوبخت !اگه گفتی من کیم؟ اشنا پشته اشنا!!! ببینم تو هم اونروزا والیبالیست بودی؟ من که بسکتبالیست بودم. اخرین خبرو در موردت از حورا دارم. خدائیش اسمم تک بود. من کیم؟
اینم محض احتیاط:
chonasim.blogfa.com

1:37 PM  
Anonymous Anonymous said...

بله دیگه بله

2:14 PM  
Anonymous Anonymous said...

کاش تو نبودی ..کاش نمی نوشتی

1:28 AM  
Anonymous Anonymous said...

دیدی گفتم صبر کن اون روز که بعد از اون همه اندوه به شونه هام پناه آوردی بهت گفتم صبر کن و از جان جهان برکت بطلب .دیدی خوشگلم دیدی چقدر نور خورشید این روزها روشن و دلنشین شده برات .دیدی بهت می گفتم اندکی صبر سحر نزدیک است .دیدی !! حالا پیش به سوی فردا .به سوی همون کوچ روی های عاشقانه ...راستی قول دادی ما رو ببری کشمیر و بخارا و بلخ ..یادت نره ها .چقدر تو خوندن زبان اردو پیش رفتی ؟ بخدا دیوونه ای تو با این همه زبون های عجیب غریب که می ری سراغشون

4:17 AM  
Anonymous Anonymous said...

آفرین پروانه خانم. خوب یادت مونده. من مدتها دنباله وبلاگت میگشتم تا دیشب که کامنتتو تو وبلاگه فائزه خوندم. الان هم از دیدن اسمت تو کامنتدونیم ذوق زده شدم. ولی فائزه؛ فائزه فیاضی نیست. آخه فیاضی چه جوری میتونه دوسته مریم میرزا باشه با اون وبلاگش؟!!!
نبودی ببینی که بوستان سال سوم دبیرستان به خاطر خاتمی و به خصوص کرباسچی چنان عاشقم شد که ساله اخری مجبور به ترک مدرسه شدم.

1:27 PM  
Anonymous Anonymous said...

کوثر جان

بیا یه وبلاگ اخراجی های رفاه بزنیم و خاطرات اون گازوری و بوستان رو توش بیاریم من اما خیلی زودتر اخراج شدم ...سال سوم راهنمایی لای کارنامه ام یه برگه زرد بود که نوشته بود روش
از خانوم وحیدمنش به علت تخلفات متعدد انضباطی و درسی ثبت نام به عمل نمی آید
بوستان همیشه بهم می گفت تو آدم بشو نیستی ..راست می گفت والله

9:04 PM  
Blogger Unknown said...

لطفا اجازه بدهيد به وبلاگتان لينك بدهم. پيشاپيش متشكرم

11:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

اگر شما هم با ثبت کردن سایت يا وبلاگتان در سايت ساماندهی موافق نيستيد، و می‌خواهيد که لوگی اعتراضی را در وبلاگتون داشته باشید، کافيه که کد زير رو کپی کنيد و اون رو در بخش تنظیمات وبلاگ، قسمت "اسکریپتها و کدهای اختصاصی کاربر برای درج در وبلاگ"بزارید:

نمونه را در وبلاگ خودم، سمت راست بالا ببینید...

4:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

سرنگونی جمهوری اسلامی و وظایف کمونیستها .. کورش مدرسی
نکاتی در باره "ماتریالیسم تاریخی" ملاحظاتی بر جدل چپ دانشجوئی با مدافعان لیبرالیسم.. ایرج فرزاد
مصاحبه کمونیست ماهانه با رنوا راسخ دخالت سیاسی در بزنگاه اجتماعی جامعه ایران..... آزاد زمانی http://km10.blogfa.com/

5:40 AM  
Anonymous Anonymous said...

man faeze abayeam . shayad yadet nist. ama az avale rahnamayee ta akhare pushdaneshgahi onja bodam . onja!!!alanam kheyli sale ba maryam mirza dostam. ama hanoz to ro yadame.

6:22 AM  

Post a Comment

<< Home