Wednesday, August 13, 2008


به دعوت آیدا از لایحه می نویسم



می دونی آیدا ، چند بار لایحه رو خوندم از اول تا آخر . کجاش حرف بدی زده ؟ اصلا می تونی به من بگی کجای کار ایراد داره ؟ همین پارسال بود یک سری ماشین راه افتادن تو خیابون که امنیت اخلاقی رو برپا کنن . یادته زنا رو زدن، تحقیر کردن ، روسری ها رو کشیدن و مانتو ها رو خط کش گذاشتن یادته ؟ چند تا از مردهایی که زنها شون افتادن کنج ندامت گاه و تعهد دادن و تحقیر شدن صداشون در اومد؟ چند نفر به بی عدالتی که به زنها می شد و در آن واحد طرح اراذل و اوباش اجرا می شد اعتراض کردن؟ طوری که الان دیدن ماشین گشت ارشاد عادت هر روزه ما شده ...اصلا هم خجالت نمی کشیم. اصلا هم بهمون بر نمی خوره...مردها بی غیرت از همیشه تاریخ می بینن و رد می شن...زن ها هم توسری خور تر از همیشه شدن. همین چند روز پیش 102 سالگی جنبش مشروطیت بود. اون روزها زنی گلوله به سمت شیخ مشروعه خواه ضد آزادی خالی کرد و حالا دست بسته سوار ماشین گشت ارشاد می شه که چی ؟ موهاش بیرون بوده از چارقد عهد عتیق باورهای یک عده امل خواب نما شده . نگو چرا فحش می دم . فحش لازمه زندگی در جامعه مدنی است . لایحه چی می گه ؟ می گه هر که بامش بیش برف اش بیشتر....حرف بدیه ؟ مگه این روزها هرکه بامش بالاتره آدم تر نیست. خوب آدم هم نیازهایی داره . آدم هم عاشق زیبایه . می دونی آدم هم دلش می خواد و باید به ندای درونش گوش بده . آدم هم بالاخره حوا می خواد اما نه یک حوا .. . اون وقتی که آدم یک حوا می خواست فقط یک حوا بود در عالم امکان . اگر حوا متکثر می شد بعید می دونم اسم آدم به عنوان پاک ترین مرد تاریخ ثبت می شد. می گن دریا ندیده وگرنه شنا گر ماهریه ...آره درست می گم آیدا جان ؟


الان داره لایحه می ره که تصویب بشه . کی لطمه می خوره ؟ زن های متاهل ...زنهایی که شوهراشون دستشون که بره تو جیبشون بیرون اومدنش با حضرت فیله . مردهایی که از صبح گوشی موبایل دستشونه دارن معامله می کنن . مردهایی که بلدن یک سیب رو از وسط درست نصف کنن . کافیه یک بار این کار رو جلوی رئیس دادگاه انجام بدن اون وقت می تونن چند همسری شون رو ثابت کنن . ایرادش چیه ؟ تو بگوآیدا جان ایراد اینکه داری و می تونی چیه ؟


اما این تحقیر مردهای کارمنده ، مردهایی که هنوز منتظر پول نفت سر سفره هاشونه . این تحقیر اوناس که حالا جدا از ماشین و خونه شمال شهر و امکانات می بینم رئیس شون هر روز با دلبری شیرین همراه است. آیدا جون این تحقیر مردایه که تو یکیش هم موندن... اونها باید بیان جیغ بزنن نه ما ... آخه کسی که سیب دلش رو بین چند نفر تقسیم می کنه لیاقت اینو داره که براش حتی اشک بریزیم ؟


جدا از شوخی و شعار ، دلم بد جوری گرفته آیدا جان... فکر می کنم لایحه هم که تصویب بشه ، شمار نگاه های مردد و ترسیده در جامعه چقدر بالا می ره ... چقدر زنها به هم بد بین می شن .... چقدر تقاضا بالا می ره ... چقدر یه تابو راحت میشکنه و جاش رو گتداب می گیره ؟


آیدا جان به قدمت تاریخ آرزو بر ما حرام شده ... مردهای ما هم به اندازه زن های ما حاشیه نشین شده اند این روزها وقتی عیار آدمی به پول سنجیده می شه
مطلب را به بالاترین بفرستید: Balatarin